۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰

شاهینی:

برای ۲۰ سال آینده به ۷ هزار مگاوات برق نیاز داریم

برای ۲۰ سال آینده به ۷ هزار مگاوات برق نیاز داریم

شاهرود – رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود با تاکید بر اینکه، استفاده از انرژی هسته ای برای تامین برق امری لازم و در آینده اجتناب ناپذیر است، گفت: برای ۲۰ سال آینده به هفت هزار مگاوات برق نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شاهرود، دکتر علی شاهینی در نشستی با هدف بررسی ضرورت و اهمیت انرژی هسته ای با حضور دانشگاهیان شاهرود در مجتمع فرهنگی دانشگاه پیام نور این شهر ضمن تاکید یادآوری اینکه انرژی فسیلی پرهزینه و تمام شدنی است و بر محیط زیست نیز اثرات تخریبی فراوانی دارد، افزود: استفاده از انرژی هسته ای برای تامین برق امری اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: برای ۲۰ سال آینده کشور ما به هفت هزار مگاوات برق نیاز دارد و نیروگاه بوشهر تنها می تواند یک هزار مگاوات برق تولید کند لذا ضرورت دارد به هر طریق ممکن مسیر توسعه و پیشرفت در انرژی هسته ای ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود افزود: برای تامین هفت هزار مگا وات برق به حدود ۱۹ میلیون بشکه نفت نیاز است و اگر انرژی هسته ای جایگزین نفت شود حدود پنج میلیارد دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت ضمن اینکه منابع نفتی ما هم محدود است و ممکن است در سال های آتی فقط مصرف کننده باشیم نه صادر کننده.

شاهینی با تاکید بر اینکه استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای حق کشور ماست مطرح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هدایت های امام راحل و مقام معظم رهبری تا کنون تلاش های فراوانی را برای دستیابی به انرژی هسته ای  انجام داده اند تا جائیکه هم اکنون ایران اسلامی با کوشش های شبانه روزی جوانان و نخبگان شایسته کشورمان توانسته جزء ده کشور باشگاه هسته ای دنیا شود.

وی همچنین افزود: انرژی هسته ای کاربردهای مختلف و متفاوتی دارد که همه آنها مورد نیاز جامعه است.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود، پزشکی هسته ای، تشخیص و درمان بیماری های سرطانی، تولید سموم دفع افات نباتات، ذوب فلزات، تولید برق را از جمله کارکردهای انرژی هسته ای دانست.

شاهینی گفت: با پیروی از مقام معظم رهبری در سالی که با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده شایسته است دولت و ملت بزرگوار ایران مخصوصا اساتید و دانشجویان و نخبگان کشور برای تحقق این شعار کوشش و تلاش مضاعفی کرده و با استفاده از برنامه های اقتصاد مقاومتی مسیر شکوفایی و پیشرفت عدالت محور را در همه زمینه ها در کشور بزرگ ایران اسلامی فراهم کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به تشریح چگونگی تبدیل اورانیم طبیعی به اورانیوم غنی شده پرداخت.

کد خبر 2535529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha